lunes, 21 de abril de 2014

Emma Ríos

Emma Ríos Maneiro é unha debuxante de historietas e ilustradora española, nacida en 1976 en Villagarcía de Arosa. É licenciada en Arquitectura pola Universidade da Coruña, cidade onde reside.



         Destaca por ser debuxante de cómic, é de formación autodidacta, e ten influencia do manga, ademais de ser afeccionada a diferentes aspectos da cultura xaponesa. Pero non só ten influencia xaponesa, senón de estadounidense ou europeos como Frederick Peeters ou Paul Pope.
Na súa etapa afeccionado colaborou entre outros cos fanzines El bolxevique vespertino, Esto é a guerra, Mensaxes nunha botella e Comikaze. É a guionista e debuxante da por agora inconclusa A proba de balas, unha historia de acción futurista que comezou en formato fanzine (nº0, agosto de 2001; nº1, agosto de 2002) e que se iniciou como cómic por imprenta coa incorporación da autora ao colectivo Polaqia (A proba de balas nº1, agosto de 2003). Unha historia curta deste universo publicouse non Fanzine dás Xornadas (2002) e outra non Barsowia nº2 (2004). Colaborou noutros números do Fanzine en 2005 e do Barsowia en 2007 (nº9) e 2011 (nº16, facendo equipo con con Hwei Lin), así como no Dos Veces Breve Especial autoras (2006) e no Proxecto EntreCruzar (2006). Convidada a Angoulême en 2006 polo fanzine L ´ inédit, que lle publicou un libro de bosquexos, e ao salón de Andenne (Bélxica, 2005 e 2006), así como Viñetas desde o Atlántico (2009), onde contou con mostra monográfica propia. Fixo parte dás seguintes exposicións: Novos autores coruñeses, Viñetas desde o Atlántico 2000; O chapapote móvese, 2003; Polaqia en llamas, Viñetas desde o Atlántico 2006; La historieta gallega, Fundación Feima, Madrid 2006; O Medo, salón do libro infantil de Pontevedra, 2007.
É a primeira dibuxante  gallega que lanza un cómic no mercado estadounidense, baixo o título Hexed (2008). O guión é de Matt Gagnon, que contou cos debuxos de Enma para catro volumes que apareceron unha vez ao mes en Estados Unidos. E, a data, a artista galega máis importante no mercado dos EEUU e a asinatura autóctona por excelencia en Marvel Comics. Naquela mítica editorial participou no título colectivo Girl Comics e na popular serie Amazing Spiderman (nºs 631-633 con Chris Bachalo, n.º 636 con varios debuxantes), ambos os dous títulos de 2010, así como en Runaways, xa publicado en castelán por Panini en 2009, como segundo volume da cabeceira. Tamén debuxou para o selo Boom! en Irredeemable Special (2010) e The Art of Boom! Studios (2011). Tamén realizou, con guión de Ricardo Gómez, unha adaptación de Amadís de Gaula para o Grupo S.M.. 
A carreira de Emma Ríos tamén tivo recoñecementos públicos, como ser elixida autora revelación do salón madrileño Expocómic 2008, ademais de recibir a chamada da Fundación Asef, que se ocupa de potenciar os intercambios culturais entre Asia e Europa, para acudir a unha especie de cumio de promesas do manga en Xapón. «Foi unha experiencia alucinante porque me escolleron dentro dun grupo de 14 persoas de diversos países asiáticos e europeos para traballar nun cómic que logo se expuxo no Museo do Manga de Kioto, en Xapón. Todo estaba englobado dentro dunha bolsa que se chama Lingua Cómica e que organiza a Asef», sinala Enma.
Nesta experiencia Emma Ríos traballou en parella cunha debuxante malaia durante dous meses a través de Internet. Logo viaxou ao país do sol nacente para unha estanza de oito días en Kioto, onde rematou a súa obra gráfica xa en persoa xunto á compañeira artística que lle asignaran.

Publicou máis de doce cómics en EEUU.

Paréceme moi interesante Spider-Island: Cloak & Dagger #1-3 (de 3) (Marvel, agosto-oct/2011). Guión de Nick Spencer (creador da serie Morning Glories para Image, que recibiu ata catro nominacións nos Premios Eisner de 2011). Trátase dunha miniserie dedicada a Capa e Puñal (Cloak and Dagger en inglés), un equipo formado por Tyrone e Tandy, dous novos superheroes con poderes que viven en Nova York. O primeiro número indícanos cual é a orixe dos personaxes, que foron desaloxados polo concello de Nova York do lugar que usaban como residencia improvisada e quedan na rúa e sen emprego. Tamén os vincula brevemente aos feitos que se mostran na historia "Spider Island" de Amazing Spiderman e establece a Tandy como obxectivo de Mr. Negative, un recente novo adversario de Spiderman que parece ter posibilidades de certa lonxevidade.

     Este primeiro número resulta unha lectura sorprendentemente agradable, con especial atención á caracterización de personaxes e o contraste entre ambos os dous, o xogo coa dualidade luz/escuridade do tándem (que tamén se reflicte no tratamento gráfico de Ríos/Rodríguez), a diferente personalidade de ambos os dous, e a relación entre eles (oficialmente non son parella, pero el está interesado nela). O personaxe de Mr. Negative resulta un adversario curiosamente apropiado para Capa e Puñal, xa que na súa concepción tamén se xoga coa dualidade positivo/negativo e a súa orixe está vinculada ao de Capa e Puñal (adquiriu os seus poderes no mesmo experimento que os nosos dous protagonistas).

       Na edición orixinal de Cloak and Dagger: Spider Island #1 inclúese un texto do editor Stephen Wacker, que destaca a implicación cos personaxes do guionista e dedica uns cantos piropos a Emma Ríos ("her lush, beautiful work brings to mind classic artist Gene Colan", "She's a superstar in the making").


          

No hay comentarios:

Publicar un comentario